Ημερίδα Ελληνικού Συνδέσμου Franchise «Προσωπικό και πελάτες οι πυλώνες για τις εταιρείες δικαιόχρησης»

Πρωτοβουλία του Συνδέσμου Franchise της Ελλάδος για την ανακύκλωση-Υπογραφή Σύμβασης Συνεργασίας με την την Ελληνική Εταιρεία Αξιοποίησης Ανακύκλωσης (ΕΕΑΑ)…

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ημερίδα Ελληνικού Συνδέσμου Franchise «Προσωπικό και πελάτες οι πυλώνες  για τις εταιρείες δικαιόχρησης»

https://www.facebook.com/GreekFranchiseAssociation/videos/167691531775070/

Ο Ελληνικός Σύνδεσμος Franchise διοργάνωσε διαδικτυακή ημερίδα στο πλαίσιο του «Προγράμματος Κατάρτισης και Πιστοποίησης εργαζομένων σε επιχειρήσεις δικαιόχρησης» όπου παρουσιάστηκε η στρατηγική του, το αντικείμενο του προγράμματος αλλά και οι τρεις θεματικές ενότητες βάσει των οποίων αναπτύσσεται καθώς και μία σημαντική παράμετρος που αφορά στη διαχείριση κρίσεων.

Η ημερίδα που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 17 Δεκεμβρίου 2020 ξεκίνησε με την εισαγωγική τοποθέτηση του κ. Κωνσταντίνου Κωνσταντινόπουλου – Προέδρου του Ελληνικού Συνδέσμου Franchise ο οποίος τόνισε ότι για πρώτη φορά μέσα από το πρόγραμμα δίνεται η δυνατότητα «να απευθυνθούμε πολύ ουσιαστικά και άμεσα στο προσωπικό των καταστημάτων. Ο Ελληνικός Σύνδεσμος Franchise δεν δραστηριοποιείται μόνο στην ελληνική Επικράτεια. Έχει την τιμή να εκπροσωπεί τη χώρα μας στον Ευρωπαϊκό Σύνδεσμο Franchise αλλά να είναι και μέλος του Παγκόσμιου Οργανισμού Franchise.

 

 

Εν μέσω πανδημίας μπορεί να είναι δύσκολο να μιλάμε για ευκαιρίες αλλά αυτό το πρόγραμμα είναι μία τεράστια ευκαιρία για το ανθρώπινο δυναμικό της χώρας γιατί δίνεται η δυνατότητα για πρώτη φορά μέσα από τον Σύνδεσμο να εκπαιδευτούν και να πιστοποιηθούν εργαζόμενοι σε πολύ σημαντικές ενότητες οι οποίες τείνουν σήμερα να είναι και οι πιο καθοριστικές που αφορούν στην ομαλή λειτουργία και τη βιωσιμότητα ενός καταστήματος. Το μεγάλο στοίχημα το οποίο κερδίζουν τα συστήματα δικαιόχρησης είναι η διάρκεια στο χρόνο. Η δική μας δουλειά δεν είναι να κάνουμε ένα κατοστάρι, αλλά να αντέξουμε σε ένα μαραθώνιο. Η επιλογή του τομέα της διαχείρισης τροφίμων ενός καταστήματος έρχεται να ξεκαθαρίσει πως μέσα σε ένα κατάστημα οι εργαζόμενοι πρέπει να αντιμετωπίζουν θέματα που αφορούν το τρόφιμο. Είναι αλήθεια ότι πολλές φορές οι πελάτες στα καταστήματα δεν αγοράζουν προϊόντα, αγοράζουν εμπειρία. Έτσι δώσαμε πολύ μεγάλη έμφαση στον τομέα που έχει να κάνει με την εξυπηρέτηση του πελάτη και πως ένας εργαζόμενος μπορεί να μεγιστοποιήσει την εμπειρία που παίρνει ένας καταναλωτής επισκεπτόμενος ένα κατάστημα. Ο τρίτος βασικός πυλώνας έχει να κάνει με τη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας που συνεπάγεται τον τρόπο διοίκησης ενός καταστήματος. Μέσα σε αυτές τις τρεις ενότητες εντάξαμε και μία ακόμη, εξαιρετικά σημαντική η οποία έχει να κάνει με την διαχείριση κρίσεων.

 

Είναι πολύ σημαντικό για τους εργαζόμενους να ενταχθούν σε αυτή την πλατφόρμα εκπαίδευσης. Δεν είναι μόνο γνώση αλλά είναι και μια πιστοποίηση επιβεβαίωσης αυτής της γνώσης. Έτσι, 1200 άτομα σε όλη την Επικράτεια θα έχουν την ευκαιρία να αποκτήσουν αυτή τη γνώση μέσα από το πρόγραμμα του Ελληνικού Συνδέσμου Franchise».

Τη σκυτάλη πήρε ο κ. Γιάννης Παπαδημητρίου – Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας

«ΔΙΑΣΤΑΣΗ Εκπαιδευτικές & Συμβουλευτικές Υπηρεσίες» θέτοντας το βασικό πλαίσιο υλοποίησης δράσεων, κατάρτισης και πιστοποίησης.

«Ο Ελληνικός Σύνδεσμος Franchise έχει μία σαφή και ρεαλιστική στρατηγική για την ανάπτυξη των επιχειρήσεων οι οποίες εφαρμόζουν τα συστήματα δικαιόχρησης. Το πρόγραμμα αφορά 1200 εργαζόμενους με κριτήρια του έχει αναπτύξει ο Σύνδεσμος και έχει εγκρίνει η αρμόδια Διαχειριστική Αρχή του Υπουργείου Ανάπτυξης και ήδη 325 εργαζόμενοι και εργαζόμενες έχουν ενταχθεί σε αυτά τα εκπαιδευτικά προγράμματα και θα ξεκινήσουν τα μαθήματα τις πρώτες ημέρες του Ιανουαρίου και μένουν ανοιχτές οι διαδικασίες υποβολής αιτήσεων, οι οποίες είναι εξολοκλήρου ηλεκτρονικές, μέχρι την ολοκλήρωση του αριθμού των 1200 συμμετεχόντων».

Στην  τήρηση των κανόνων ατομικής υγιεινής και τη σωστή πληροφόρηση του καταναλωτή ως προ τη φύση, τα συστατικά, τις ιδιότητες και την καταγωγή των τροφίμων αναφέρθηκε ο κ. Βασίλης Κρέστος – MSc Γεωπόνος Επιστήμης & Τεχνολογίας Τροφίμων.

«Στόχος μας είναι η διαχείριση τροφίμων και οργανικών απορριμμάτων. Η τήρηση των κανόνων δεν γίνεται απλά και μόνο για τη συμμόρφωση μιας επιχείρησης έναντι της νομοθεσίας και των ελεγκτικών αρχών. Αποτελεί θέμα κουλτούρας μιας επιχείρησης να παρέχει αφενός ασφαλή προϊόντα και αφετέρου να εξασφαλίζει ότι ο καταναλωτής θα είναι σωστά ενημερωμένος για τις επιλογές του. Αναδύονται όμως και νέα θέματα όπως αυτό της μείωσης της σπατάλης των τροφίμων, της κυκλικής οικονομίας, της πράσινης εφοδιαστικής αλυσίδας τα οποία αποτελούν σημαντικές επιλογές και προτεραιότητες στρατηγικών σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης».

Η διαρκής εκπαίδευση του προσωπικού σχετικά με την εξυπηρέτηση των πελατών και ο σημαντικός ρόλος που παίζει αποτέλεσε το αντικείμενο της ομιλίας του κ. Ανδρέα Ευαγγελάτου – ΕΔΙΠ στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

«Ο ρόλος της κατάρτισης του προσωπικού στην εξυπηρέτηση και διαχείριση των πελατών είναι κρίσιμος, σημαντικός και καίριος για μία επιχείρηση. Τέσσερις οι βασικοί άξονες για να επιτευχθεί αυτό. Η ποιότητα, η αποτελεσματική επικοινωνία, η διαχείριση παραπόνων και αυτή καθ’ αυτή η διαχείριση».

Ο κύκλος των ομιλητών ολοκληρώθηκε με τον κ. Ανδρέα Αρματά – Consultant & Coaching Psychologist που αναφέρθηκε στη διαχείριση κρίσεων κατά τη διάρκεια ληστείας στην εργασία και τη σημασία της εκπαίδευσης των υπαλλήλων.

«Είναι καλό να είμαστε και εκπαιδευμένοι αλλά και προετοιμασμένοι όσον αφορά στο τι πράττουμε και τι δεν πράττουμε. Ειδικά σε μια ληστεία η δική μας συμπεριφορά επηρεάζει τη συμπεριφορά ενός ληστή. Υπάρχει μία διεθνής πρακτική: η πολιτική της μη αντίστασης.

Η εκπαίδευση αποτελείται από δύο τμήματα, το ένα αφορά στον εργαζόμενο και πως πρέπει να ενεργήσει  κατά τη διάρκεια μιας ληστείας ώστε να στείλει το μήνυμα όσο γίνεται πιο σωστά για τη δική του ασφάλεια αλλά και των πελατών και το δεύτερο σχετίζεται με συμπεριφορές και συγκεκριμένες κατευθύνσεις προς τη διοίκηση για το τι να κάνει μετά τη ληστεία αλλά και πώς να διαχειριστεί τα ΜΜΕ.

Αυτό που πρέπει να ξέρουμε είναι ότι αυτή καθ’ αυτή η κρίση δεν είναι που βλάπτει, αλλά ο τρόπος που τη διαχειριζόμαστε. Η σωστή διαχείριση μπορεί να αποτελέσει και ένα μακροπρόθεσμο όφελος για την επιχείρηση».

Την ημερίδα του Ελληνικού Συνδέσμου Franchise για το «Πρόγραμμα Κατάρτισης και Πιστοποίησης εργαζομένων σε επιχειρήσεις δικαιόχρησης» με εκπαιδευτικά αντικείμενα τη Διαχείριση Τροφίμων και Οργανικών Απορριμμάτων σε Δίκτυα Franchise, τη Διαχείριση Εφοδιαστικής Αλυσίδας σε Δίκτυα Franchise και την Εξυπηρέτηση και Διαχείριση Πελατών σε Επιχειρήσεις Franchising συντόνισε η Δημοσιογράφος – Παρουσιάστρια κα Βίκυ Μπουζούνη.